Activiteiten 2021

Als gevolg van de Corona-pandemie waren er in 2021 minder activiteiten. Enkelen van ons hebben wel vaak meegewandeld met de RSA wandelgroep.

Vanaf september zijn we weer met elkaar uit eten gegaan. We hebben verschillende keren gezellig en smakelijk gegeten bij Eetcafe Thijs in Nieuw Sloten met 6 tot 12 deelnemers.

Op dinsdag 14 september heerlijk buiten op het terras onder een parasol. Op dinsdag 5 oktober en maandag 1 november in een "eigen" ruimte binnen.

Op donderdag 9 december bezochten we met 9 deelnemers de expositie “VENSTERS OP DE EEUWIGHEID”. Het zijn iconen/schilderijen gemaakt door onze buurtgenoot Nico Olofsen.

Het schilderen van iconen geeft Nico rust, net zoals mediteren en bidden dat ook kan geven. Het is fascinerend om de verstilling en devotie, die de ongeveer dertig religieuze afbeeldingen uitstralen, te ervaren. De expositie was in kerkgebouw Vrijburg in Zuid. Voorafgaand aan de expositie hadden we een gezellige warme lunch in het restaurant Hubertus Berkhoff (nabij de RAI) waar studenten van de VMBO horeca-opleiding hun kunnen tonen; lief en spannend.